Bos días historiadores!!
Hoxe traiovos algúns dos traballos dos alumnos de Patrimonio Artístico e Cultural de Galicia.
Neste último mes estivemos analizando as características do Renacemento en Galicia pero tamén nos sumerllimos no panorama nacional e internacional daquel momento... hai que contextualizar!!!
Houbo unha obra que aos nosos compañeiros lles encantou, tanto pola súa curiosa composición como polo tratamento da temática: El Jardín de las Delicias, de El Bosco.
Esta obra, un óleo pintado sobre táboa alá por 1480, divídese en tres partes (é un tríptico):
- Se nos situamos de frente vemos, á nosa esquerda, a representación do Paraíso. Deus aparece en primeiro plano xunto con Adán e Eva, diferentes animais arrodean aos personaxes principais, convivindo en armonía. No centro de esta parte vemos a fonte dos catro ríos do Paraíso a ourela do cal se atopa a árbore da ciencia do ben e do mal, coa serpe arredor do seu tronco. Chama a atención o drago (orixinario das illas Canarias) que se atopa xusto detrás dos personaxes.
- Na parte central do tríptico atopamos a vida terrenal. Moitas persoas, animais e vexetación conforman unha escena que contrasta ca serenidade da primeira táboa. Vemos aquí un mundo cheo de pecados, o autor intenta representar todos os pecados capitais pero, sobre todo, fai fincapé na luxuria.
- Por último, na parte dereita atopámonos coa representación do Inferno. Esta percepción do Bosco, foi chamada moitas veces o "Inferno musical" porque, se vos fixades, a escena está repleta de representacións de instrumentos, neste caso, empregados para torturar aos condenados. No centro da escena atopámonos coa parte superior dun home, ancorado nese río cheo de negrura. É o coñecido como o homo-árbore e está asociado coa personificación do demo. Dentro do seu corpo vemos unha taberna, onde se representa o pecado da gula con homes espidos esperando a que diferentes demos lles sirvan sapos e outros animais para comer. Tamén nos chama a atención a figura situada á dereita, en primeiro plano, que devora homes e os expulsa a un burato, neste caso son os avaros os castigados. Os envidiosos vémolos condenados ás augas xeadas do Inferno, o xogo ou os malos clérigos son castigados tamén: respecto a estes últimos vemos, por exemplo, á dereita da táboa, como un porco ataviado como unha monxa abraza a un home espido.
- Ó cerrar o tríptico, podemos ver unha representación do terceiro día da creación. Á esquerda, Deus coa triple corona e enriba das dúas táboas, dúas inscripcións en letras douradas que din... «Ipse dixit et facta sunt» (Él mismo díxoo e todo foi feito) e «Ipse mandavit et creata sunt» (Él mismo o ordeou e todo foi creado).
Queredes saber máis? Por que non lle botades unha ollada ao pequeno vídeo do Museo do Prado (onde se atopa a obra) para averiguar todos os seus segredos?
Ningún comentario:
Publicar un comentario